Technische helpdesk

BSL-account

Wat is een BSL-account?

Met een BSL-account heeft u met één gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot alle websites van Bohn Stafleu van Loghum waarvoor u bij ons geregistreerd bent. U maakt het account eenmalig aan en kunt het vervolgens gebruiken op onder andere:

Ook heeft u als docent een BSL-account nodig voor het bestellen van docenten- en gebruikersexemplaren.

Voor welke websites heb ik een BSL-account nodig?

U kunt met het BSL-account inloggen op onder andere de volgende websites:

Ook heeft u als docent een BSL-account nodig voor het bestellen van docenten- en gebruikersexemplaren.

Hoe maak ik een BSL-account aan?

Na aankoop van een product met online toegang in de BSL Shop, kunt u zich registeren voor een BSL-account. Bij de registratie voor een BSL-account worden enkele standaardgegevens van u gevraagd. Na registratie heeft u meteen online toegang tot de website van het door u gekochte product.

Ook zijn er gratis websites waarvoor u een BSL-account nodig heeft. Heeft u nog geen BSL-account, dan moet u zich nu eenmalig registreren. Als u van ons een activatiemail hebt gehad, kunt u uw BSL-account activeren door uw wachtwoord in te stellen. Daarvoor gebruikt u de link in de e-mail die u van ons heeft ontvangen.

Heeft u al een BSL-account, dan heeft u daarmee direct toegang op de website van uw product.

Daarop zijn de volgende uitzonderingen: Op Mednet.nl vragen we u aanvullende gegevens in te vullen (bijv. uw BIG-nummer zodat wij uw accreditatiepunten kunnen verwerken). Ook op KinderopvangTotaal.nlNursing.nlZorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl vragen wij u na registratie voor het BSL-account, een aantal aanvullende gegevens in te voeren. Die gebruiken wij om onze producten nog beter toe te snijden op de behoeften van de lezers. Op deze websites heeft u pas na invoer van deze gegevens toegang.

Waarom wordt er op KinderopvangTotaal.nl, Mednet.nl, Nursing.nl, Zorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl om aanvullende gegevens gevraagd voordat ik kan inloggen met Mijn BSL-account?

Op Mednet.nl vragen we u aanvullende gegevens in te vullen (bijv. uw BIG-nummer zodat wij uw accreditatiepunten kunnen verwerken). Ook op KinderopvangTotaal.nlNursing.nlZorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl vragen wij u na registratie voor het BSL-account, een aantal aanvullende gegevens in te voeren. Die gebruiken wij om onze producten nog beter toe te snijden op de behoeften van de lezers. Op deze websites heeft u pas na invoer van deze gegevens toegang.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor Mijn BSL-account. Wat moet ik doen?

Klik op inloggen en klik in het inlogscherm van de website op Wachtwoord vergeten’. Volg daarna de aangegeven procedure.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam aanpassen?

Vul het volgende formulier in wanneer u het e-mailadres (gebruikersnaam) van uw BSL-account wilt wijzigen. De helpdesk zal uw account controleren en uw gebruikersnaam wijzigen.

E-learningmodules van BSL

Hoe kan ik inloggen om mijn e-learningmodules te bekijken en maken?

Ga naar www.bsl.nl/elearninginlog en log in met uw BSL-account gegevens. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op Wachtwoord vergeten, doorloop de stappen en pas uw wachtwoord aan.

Ik heb de e-learningmodule, maar ik krijg de melding dat mijn pop-up blocker aanstaat en de module wordt geblokkeerd. Wat moet ik doen?

De e-learningmodule opent zich altijd als pop-up, zodat filmpjes en vragen in het hele scherm goed zichtbaar worden. Mocht u de pop-up niet kunnen openen, dan moet u de pop-up blocker uitschakelen.

Het kan voorkomen dat een elearningmodule zich als pop-up opent, zodat filmpjes en vragen in het hele scherm goed zichtbaar worden. Mocht u de pop-up niet kunnen openen, dan moet u de pop-up blocker uitschakelen.

Pop-up blocker uitschakelen Internet Explorer:
1. Open Internet Explorer, klik op Extra en selecteer vervolgens Internetopties.
2. Schakel onder Pop-upblokkering op het tabblad Privacy het selectievakje Pop-upblokkering uitschakelen en klik vervolgens op OK.

Pop-up blocker uitschakelen Internet Explorer:
1. Open Internet Explorer, klik op Extra en selecteer vervolgens Internetopties.
2. Schakel onder Pop-upblokkering op het tabblad Privacy het selectievakje Pop-upblokkering uitschakelen en klik vervolgens op OK.

Pop-up blocker uitschakelen Google Chrome:
1. Open Chrome op uw computer.
2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer
3. Klik op Instellingen.
4. Klik onderaan op Geavanceerd.
5. Klik onder Privacy en beveiliging op Instellingen voor content.
6. Klik op Pop-ups.
7. Schakel Toegestaan in.

Pop-up blocker uitschakelen Firefox:
1. Klik op extra (Tools)
2. Klik op Options
3. Ga Naar tabblad Inhoud (Content)
4. Zet het vinkje uit bij Block pop-up windows om deze uit te zetten

3. Op welke devices zijn de e-learningmodules beschikbaar?

Laptop, PC en tablet. De modules zijn te groot om gemaakt te worden op een smartphone. Wel zijn we bezig met het ontwikkelen van e-learningmodules voor op de smartphone.

4. Ik zie een error als ik op mijn ipad de e-learningmodules wil bekijken, wat moet ik doen?

Je moet de pop-up blocker uitzetten. Volg onderstaand stappenplan om dit te doen:

1. Ga naar de button Instellingen
2. Ga dan naar Safari
3. Ga vervolgens naar Block Pop-ups en zet deze uit

Hoe ontvang ik mijn accreditatiepunten?

Om uw accreditatiepunten te ontvangen moeten uw registergegevens bij ons bekend zijn. Uw registergegevens kunt u bijhouden in het profiel van uw BSL-account. Mocht u deze willen bijwerken, dan gaat u naar www.bsl.nl/account. Klik vervolgens op inloggen en log in met uw BSL-account gebruikersnaam en wachtwoord. Als u bent ingelogd, klikt u op profiel aanpassen en voegt u uw registergegevens toe of past u deze aan. Als deze gegevens bij ons bekend zijn zullen wij de uitslag van de toets versturen naar de beroepsvereniging, zodat u uw punten kunt ontvangen.

Kan ik de module verlaten en een andere keer weer verder gaan?

Je voortgang wordt onthouden. Je kunt op elk moment stoppen met een e-learning en later weer doorgaan waar je was gebleven. We raden je echter wel aan om de eindtoets in 1x af te maken.

Vragen over e-learningmodules voor verpleegkundigen en verzorgenden

Kun je printen vanuit de module?

Je kunt alleen de O&O lijst printen. Download deze als PDF of sla deze op om het document uit te printen. Mocht je de eindtoets hebben behaald dan kan je ook je certificaat printen.

Worden de vragen in de oefen- en eindtoetsen in willekeurige volgorde aangeboden of telkens dezelfde vragen in dezelfde volgorde?

De vragen in de oefentoetsen worden in vaste volgorde aangeboden. Deze vragen zijn ook genummerd van 1-10. De eindtoets is willekeurig en elke keer anders.

Waarom is er onderscheid gemaakt tussen niveaus?

De modules worden op drie niveaus aangeboden om aan te sluiten op de beroepspraktijk. In veel instellingen werken zowel verzorgenden als verpleegkundigen. De modules stellen alle beroepsbeoefenaren in staat om op het eigen voorkeursniveau de e-learnings te doorlopen.

Wat is het verschil in inhoud tussen de drie niveaus?

De theorie is voor alle niveaus vergelijkbaar. In de lesstof op niveau mbo verzorgenden (niveau 3) worden Latijnse termen tussen haakjes weergegeven. De casuïstiek, de oefentoetsen en de eindtoetsen zijn voor elk niveau verschillend. Op niveau hbo verpleegkundigen (niveau 5) worden meer elementen van klinisch redeneren aan de casuïstiek toegevoegd. Daarnaast wordt in niveau 5 meer uitgegaan van een superviserende rol van de verpleegkundige.

Kan ik de module nog een keer doorlopen op een ander niveau?

Dat is mogelijk. Op elk moment kan terug worden gegaan naar de Introductie, via het Menu, om opnieuw het niveau te kiezen. De eindtoets kan op slechts één niveau worden afgerond. De resultaten worden daarop onthouden. Als je geslaagd bent voor een eindtoets heb je jouw punten immers verdiend. Je wilt niet dat dat mogelijk weer overschreven wordt, indien je zou zakken voor een ander niveau.

Accreditatiepunten

Hoeveel accreditatiepunten kan ik verdienen?

Wanneer u bent ingelogd op uw Mijn BSL vindt u in uw Bibliotheek achter elke e-learning het aantal accreditatiepunten.

Worden mijn accreditatiepunten voor de e-learning in Mijn BSL licentie bijgeschreven in kwaliteitsregisters als ABAN, GAIA, ProCERT of KRT?

Ja, wanneer u de juiste gegevens aan ons heeft verstrekt, verwerken wij eens per maand (in de maand na het afronden van de e-learning) de behaalde accreditatiepunten zoals vermeld bij de e-learning in GAIA, in het KRT of bij ProCERT. Dat kan echter alleen wanneer wij in het bezit zijn van de juiste gegevens. Die gegevens verschillen per accrediterende instantie. Voorbeelden zijn het BIG-registratienummer, het lidmaatschapsnummer van een vereniging of een privéadres. De eerste keer dat u een e-learning start vragen wij u altijd eerst om een formulier in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig om uw accreditatiepunten te kunnen verwerken en om een certificaat te genereren.

Mijn.BSL.nl
(BSL Academy, BSL Totaal en boek met activatiecode)

Inloggen en Wachtwoord

Waar kan ik inloggen?

Wanneer u een licentie heeft aangeschaft kunt u inloggen via ‘Mijn BSL’. U vindt alle content die deel uitmaakt van uw licentie vervolgens onder ‘mijn bibliotheek’. Ga direct naar de inlogpagina

Wanneer krijg ik toegang?

Wanneer u een licentie bestelt via de BSL Shop krijgt u direct toegang tot uw account op Mijn BSL.

Let op! Uw account wordt pas actief nadat u de activatiecode in de bevestigingsmail heeft geactiveerd.

Inloggen op Mijn BSL lukt niet, wat moet ik doen?

Heeft u de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt? U dient het e-mailadres te gebruiken dat u bij het aanvragen van uw licentie heeft opgegeven. Weet u niet meer welk e-mailadres dit is, neemt u dan contact met ons op.

Onze technische helpdesk staat u graag te woord via e-mail onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur) via 030 638 3735.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Gebruikt u dan altijd de link ‘Wachtwoord vergeten’ die altijd onder het betreffende inlogscherm is opgenomen. U ontvangt vervolgens een e-mailbericht. Uw nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat u de activatielink in deze mail heeft aangeklikt.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen voor Mijn BSL?

Volg de volgende stappen om uw huidige wachtwoord voor uw licentie op op Mijn BSL aan te passen.

  • Login op mijn.bsl.nl
  • Klik op de button ´Mijn BSL´ (rechts bovenin)
  • Klik op ‘mijn profiel’
  • Klik op het potloodje achter ‘mijn wachtwoord’.

Nu kunt u het wachtwoord aanpassen. Na het klikken op ‘opslaan’ ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u het nieuwe wachtwoord kunt activeren. Uw nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat u de activatielink in deze mail heeft aangeklikt.

Ik ben wel ingelogd, maar zie niets in Mijn Bibliotheek. Wat moet ik doen?

U lost dit probleem op door eerst uit te loggen (rechtsboven) en daarna opnieuw in te loggen.

Licentie

Hoe werkt Mijn BSL?

In dit filmpje leggen wij uit hoe een licentie werkt.

Hoe kan ik informatie zoeken binnen Mijn BSL?

Op de pagina Tips en trucs voor Mijn BSL leggen wij uit hoe u eenvoudig in uw bibliotheek of in een boek of tijdschrift zoekt. Ook vertellen we er meer over het gebruik van filters.

Hoe kan ik zien welke producten in mijn licentie zitten?

U vindt deze in ‘Mijn Bibliotheek’. Hoe u kunt zoeken in mijn bibliotheek leggen we uit op de pagina Tips en trucs voor Mijn BSL.

Hoe kan ik een tijdschrift lezen in Mijn BSL?

Hoe u dat doet, leggen we op de pagina Lees gemakkelijk een tijdschrift in uw licentie uit.

Hoe kan ik aantekeningen en notities maken op Mijn BSL?

Met behulp van Evernote en Onenote kunt u op Mijn BSL annotaties toevoegen en arceren. Hoe dit werkt leggen we uit op de pagina Aantekeningen maken.

Hoe maak ik bladwijzers of favorieten op Mijn BSL?

Bekijk op de pagina Tips en trucs voor Mijn BSL hoe dit werkt.

Is er ook een Mijn BSL app beschikbaar?

Mijn BSL is een responsive website dus eenvoudig te lezen op uw tablet of smartphone. Het is wel mogelijk om een snelkoppeling te maken naar ‘Mijn Bibliotheek’ zodat uw al uw producten binnen handbereik heeft.  Installeren is simpel. Bekijk op de pagina Tips en trucs voor Mijn BSL hoe u een snelkoppeling naar Mijn BSL op uw smartphone of tablet installeert.

Waarom kan ik de video’s en/of audiofragmenten niet afspelen?

Heeft u Javascript wel aan staan? Dit kunt u op de volgende wijze inschakelen en controleren:

• Internet Explorer: ga naar Extra, dan naar Internetopties, klik Beveiliging aan, klik op Aangepast niveau en kies bij Uitvoeren van scripts > Actief uitvoeren van scripts voor Inschakelen.

• Firefox: ga naar Extra, dan naar Internetopties, klik Inhoud aan en vink Javascript inschakelen aan.

Werkt het nog niet? Controleer dan of u de nieuwste versie heeft van Adobe Flash Player en download deze indien nodig.

Indien u nog steeds problemen ondervindt, sluit dan uw browser af en start opnieuw op.

Blijft u problemen ondervinden, neemt u dan contact met ons op onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 37 35.

Waarom hapert de video die ik bekijk?

Het is mogelijk dat de internetverbinding te traag is om de video in één keer goed af te spelen. In dat geval dient u de video even te laten laden voordat u op Play klikt.

Kan ik een toets nog een keer maken?

U krijgt drie kansen om een toets te maken. U ziet in beeld hoeveel kansen u nog over hebt.

Boek met activatiecode

Activatiecode

Wat is een studieboek met activatiecode?

Een boek met activatiecode biedt je de mogelijkheid om in te loggen op Mijn BSL en online te toetsen of je de leerstof in grote lijnen beheerst, geeft je samenvattingen van elk hoofdstuk uit het boek, geeft verdieping van de stof en maakt het mogelijk notities bij de paragrafen toe te voegen.

De activatiecode in het boek is beschadigd / verkeerd gekrast of niet goed leesbaar. Waar kan ik een nieuwe activatiecode aanvragen?

Neem via e-mail contact op met de klantenservice en vermeld de titel van het boek en het ISBN. Mail naar onlineklantenservice@bsl.nl.

Ik heb een tweedehandsboek gekocht, hoe kom ik aan een activatiecode?

Een activatiecode ontvang je bij aankoop van een nieuw printboek. Bij aankoop van een tweedehands exemplaar verstrekken wij geen nieuwe activatiecode.

Hoe kan ik een boek toevoegen aan mijn bestaande account? (u heeft al eerder een boek geregistreerd met een activeringscode)

Heeft u zich eerder al geregistreerd voor een boek met online toegang via Mijn BSL? U kunt inloggen met uw bestaande e-mailadres en wachtwoord, waarna u gevraagd wordt de activeringscode die voorin uw boek staat in te voeren.

Ik kan de video’s niet bekijken, hoe kan dit?

Probeer het in een andere browser. NB: Met een Firefox browser is minimaal versie 10.0.45 nodig van Flash om de video’s te kunnen bekijken.

Waarom hapert de video die ik bekijk?

Het is mogelijk dat uw internetverbinding te traag is om de video in één keer goed af te spelen. In dat geval dient u de video even te laten laden, voordat u op play klikt.

StudieCloud en extras.bsl.nl verhuizen naar Mijn BSL

Waarom gaan StudieCloud en extras.bsl.nl over naar Mijn BSL?

Bohn Stafleu van Loghum geeft producten uit op drie verschillende online systemen, StudieCloud, extras.bsl.nl en Mijn BSL. Om klanten altijd en overal toegang te bieden op één platform gaan StudieCloud en extras.bsl over naar Mijn BSL. Dit is goed nieuws, want vanaf dan hoef je nog maar een keer in te loggen en heb je direct toegang tot al jouw titels.

Wanneer gaat StudieCloud en extras.bsl.nl over naar Mijn BSL?

StudieCloud en extras.bsl.nl gaan op 12 augustus 2019 over naar Mijn BSL.

Wat moet ik doen om toegang te krijgen tot mijn titels op Mijn BSL?

Je ontvangt per e-mail een aankondiging over de verhuizing naar Mijn BSL. Half augustus 2019 ontvang je per e-mail een activatiecode om toegang te krijgen tot jouw titels op Mijn BSL. Heb je geen e-mail ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb geen e-mail ontvangen over de verhuizing naar Mijn BSL. Wat moet ik doen?

Heb je geen e-mail ontvangen over de verhuizing naar Mijn BSL neem dan contact op met onze klantenservice.

Tot wanneer heb ik toegang op StudieCloud en extras.bsl.nl?

Je hebt toegang tot 30 september 2019. Daarna heb je geen toegang meer tot StudieCloud of extras.bsl.nl.

Hoe verzilver ik een Studiecloud of extras.bsl.nl activatiecode?

Een activatiecode kun je tot eind juli 2019 verzilveren op StudieCloud of extras.bsl.nl, daarna kun je je code verzilveren op www.bsl.nl/activatie. Je krijg direct toegang tot het boek op Mijn BSL.

Let op: het is niet mogelijk om een code te verzilveren van boeken die niet overgaan. Hier vind je de lijst met boeken die niet overgaan naar Mijn BSL.

Hoe lang heb ik toegang na het activeren van mijn code?

Na activatie heb je 5 jaar toegang tot het boek op Mijn BSL.

Hoe lang kan ik mijn activatiecode verzilveren?

Je kunt de activatiecode verzilveren tot en met 31 december 2019

Ik heb geen activatiecode ontvangen. Wat moet ik doen?

Alle gebruikers die zich hebben geregistreerd via StudieCloud of extras.bsl.nl, hebben een mail ontvangen met een nieuwe activatiecode. Heb je deze mail niet ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice

Welke titels gaan niet over naar Mijn BSL?

Hier vind je de lijst met boeken die niet overgaan naar Mijn BSL

Mijn titel gaat niet over naar Mijn BSL, tot wanneer heb ik toegang?

Een aantal titels gaat niet mee naar Mijn BSL. Voor een overzicht klik hier. Je hebt tot 30 september 2019 toegang tot dit boek op StudieCloud of extras.bsl.nl

Waarom heb ik op Mijn BSL geen toegang tot de tekst van het boek Anatomie in vivo?

Het klopt dat op Mijn BSL geen volledige boektekst te vinden is, dit in tegenstelling tot hoe het was in de Studiecloud. Het boek bevat op Mijn BSL wel de werkboekvragen, de video’s, de antwoordbladen, de bladwijzer en een multiplechoice toets.

Waarom is er een andere indeling van de extra’s op Mijn BSL?

Omdat de boeken zijn overgegaan naar het platform Mijn BSL is de indeling van de extra’s mogelijk gewijzigd.

Op welke manier kan ik het beste zoeken in Mijn BSL?

In Mijn BSL kun je links bovenaan de pagina een zoekterm invullen in het veld ‘zoeken’

Daarnaast kun je met Ctrl + F zoeken op de betrffende pagina op Mijn BSL.

Wat betekent dit voor bibliotheken?

Bibliotheken hebben tot en met 30 september 2019 online toegang tot de titels op StudieCloud en/of extras.bsl.nl. Daarna hebben bibliotheken geen toegang meer tot titels op Mijn BSL

Speciaal voor bibliotheken bieden wij ebooks aan via EBSCOhost. Wilt u advies over EBSCOhost of de inzet van leermiddelen binnen de bibliotheek? Neem dan contact op met een van onze adviseurs

Dianne van den Heuvel
E dianne.vandenheuvel@bsl.nl

Richard Arnoldus
richard.arnoldus@bsl.nl

Bas de Wit
E bas.dewit@bsl.nl

Skills Online

Waar kan ik terecht met vragen over Skills Online?

U vindt meestgestelde vragen en contactinformatie op deze pagina op de website van Skills Online.

SpringerLink

Heeft u hulp nodig bij een van onderstaande problemen?

· Vragen over uw Journal of E-book licentie voor SpringerLink

· Toegangsproblemen voor uw SpringerLink journal of E-book pakket

· Vragen over uw SpringerLink-factuur

· Updaten van de IP-address range

Neemt u dan contact op met support@bsl.nl, tel 030 638 37 00.

Hoe kan ik Marc records implementeren in mijn online catalogus?

Hoe u dit doet, leest u op de pagina MARC records for Springer eBooks & Springer Protocols.

Hoe kan ik gebruikersstatistieken downloaden?

The administrator binnen uw  organisatie of instelling heeft de mogelijkheid om SpringerLink usage statistics te downloaden. Op de pagina Getting Started with Springer eProducts vindt u diverse handleidingen (user guides) die u helpen om SpringerLink succesvol te implementeren binnen uw bibliotheek.

MedischeBanenBank

Waar kan ik een vraag over MedischeBanenBank.nl stellen?

Voor al uw vragen over Medische Banenbank kunt u kijken op de contactpagina van de website.

PraktijkInfo

Waar kan ik een vraag over Praktijkinfo stellen?

Voor al uw vragen over BSL Praktijkinfo kunt u contact opnemen met onze klantenservice via e-mail: praktijkinfo@bsl.nl of telefonisch op werkdagen van 8.30 tot 17.00 op nummer 030 638 37 35.

TestWeb

Waar vind ik meer informatie vinden over TestWeb?

U vindt een uitgebreide lijst van vragen en antwoorden op de Vraag en Antwoord pagina van TestWeb.

E-books

Kan ik een E-book retourneren?

Nee, E-books en andere digitale producten zijn uitgesloten van recht van retour.

Hoe kan ik een E-book downloaden?

Direct nadat u het E-book in de BSL-shop besteld heeft, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met een download-link.

Als u een account in de BSL-shop heeft en u heeft dat account gebruikt om het E-book te bestellen, dan is de download-link tevens beschikbaar opde pagina E-books’ in ‘Mijn account’.

Vervolgens is de link nog twee jaar lang beschikbaar om het E-book opnieuw te downloaden, voor het geval u het bestand bijvoorbeeld kwijtgeraakt bent.

Er zijn meerdere ‘formats’ (bestandstypen) voor E-books. Hoe u uw nieuw gekochte E-book moet downloaden en lezen, verschilt per format.

E-books in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging

Om E-books in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging te kunnen lezen, dient er geschikte E-book-reader-software op uw systeem geïnstalleerd te zijn. Er zijn verschillende programma’s beschikbaar, waaronder:

  • Adobe Digital Editions (http://www.adobe.com/nl/products/digital-editions/download.html): dit programma kunt u tevens gebruiken voor E-books die met Adobe DRM beveiligd zijn.
  • Calibre (http://calibre-E-book.com/)
  • FBReader (http://fbreader.org/)

Stappenplan om een E-book in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging te lezen:

  • Klik de download-link van het E-book dat u in de BSL-shop gekocht heeft.
  • Er wordt nu een bestand met de uitgang ‘.epub’ gedownload. Sla dit bestand ergens op uw computer op.
  • Open het opgeslagen E-book in uw favoriete E-book-reader.

E-books in EPUB- of PDF-formaat met Adobe DRM-beveiliging

Om E-books met Adobe DRM-beveiliging te kunnen openen, dient u in de eerste plaats over een Adobe ID te beschikken. Heeft u die nog niet, ga dan naar de AdobeID-pagina om er een aan te maken.

Adobe DRM-beveiligde E-books worden aan uw account gekoppeld. Heeft u eenmaal gebruik gemaakt van de download-link, dan is het niet meer mogelijk om het E-book te downloaden op een andere computer.

Na downloaden kunt u het E-book op maximaal vijf andere apparaten overzetten. Het is alleen mogelijk om apparaten aan te sluiten die met hetzelfde Adobe ID geautoriseerd zijn.

Direct Contact

Hoe kan ik de technische helpdesk bereiken?

U kunt onze technische helpdesk bereiken via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 37 35.

Liever direct contact?

030-638 3736 (ma–vr 8.30–17.30 uur)