Technische helpdesk

BSL-account

Wat is een BSL-account?

Met een BSL-account heeft u met één gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot alle websites van Bohn Stafleu van Loghum waarvoor u bij ons geregistreerd bent. U maakt het account eenmalig aan en kunt het vervolgens gebruiken op onder andere:

Ook heeft u als docent een BSL-account nodig voor het bestellen van docenten- en gebruikersexemplaren.

Voor welke websites heb ik een BSL-account nodig?

U kunt met het BSL-account inloggen op onder andere de volgende websites:

Ook heeft u als docent een BSL-account nodig voor het bestellen van docenten- en gebruikersexemplaren.

Hoe maak ik een BSL-account aan?

Na aankoop van een product met online toegang in de BSL Shop, kunt u zich registeren voor een BSL-account. Bij de registratie voor een BSL-account worden enkele standaardgegevens van u gevraagd. Na registratie heeft u meteen online toegang tot de website van het door u gekochte product.

Ook zijn er gratis websites waarvoor u een BSL-account nodig heeft. Heeft u nog geen BSL-account, dan moet u zich nu eenmalig registreren. Als u van ons een activatiemail hebt gehad, kunt u uw BSL-account activeren door uw wachtwoord in te stellen. Daarvoor gebruikt u de link in de e-mail die u van ons heeft ontvangen.

Heeft u al een BSL-account, dan heeft u daarmee direct toegang op de website van uw product.

Daarop zijn de volgende uitzonderingen: Op Mednet.nl vragen we u aanvullende gegevens in te vullen (bijv. uw BIG-nummer zodat wij uw accreditatiepunten kunnen verwerken). Ook op KinderopvangTotaal.nl, Nursing.nl, Zorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl vragen wij u na registratie voor het BSL-account, een aantal aanvullende gegevens in te voeren. Die gebruiken wij om onze producten nog beter toe te snijden op de behoeften van de lezers. Op deze websites heeft u pas na invoer van deze gegevens toegang.

Waarom wordt er op KinderopvangTotaal.nl, Mednet.nl, Nursing.nl, Zorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl om aanvullende gegevens gevraagd voordat ik kan inloggen met mijn BSL-account?

Op Mednet.nl vragen we u aanvullende gegevens in te vullen (bijv. uw BIG-nummer zodat wij uw accreditatiepunten kunnen verwerken). Ook op KinderopvangTotaal.nl, Nursing.nl, Zorgwelzijn.nl en Zorgvisie.nl vragen wij u na registratie voor het BSL-account, een aantal aanvullende gegevens in te voeren. Die gebruiken wij om onze producten nog beter toe te snijden op de behoeften van de lezers. Op deze websites heeft u pas na invoer van deze gegevens toegang.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor mijn BSL-account. Wat moet ik doen?

Klik op inloggen en klik in het inlogscherm van de website op Wachtwoord vergeten’. Volg daarna de aangegeven procedure.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam aanpassen?

Vul het volgende formulier in wanneer u het e-mailadres (gebruikersnaam) van uw BSL-account wilt wijzigen. De helpdesk zal uw account controleren en uw gebruikersnaam wijzigen.

Mijn.BSL.nl

Inloggen en Wachtwoord

Waar kan ik inloggen op mijn abonnement op BSL Totaal of BSL Academy?

Wanneer u een BSL Totaal of een BSL Academy abonnement heeft afgesloten kunt u inloggen op uw abonnement via ‘MijnBSL’. U vindt alle content die deel uitmaakt van uw abonnement vervolgens onder ‘mijn bibliotheek’. Ga direct naar de inlogpagina

Wanneer krijg ik toegang?

Wanneer u uw BSL Totaal of Academy abonnement of een e-learning bestelt via de BSL Shop krijgt u direct toegang tot uw account op MijnBSL.

Let op! Uw account wordt pas actief nadat u de activatielink in de bevestigingsmail heeft aangeklikt. U moet dan ook direct een nieuw wachtwoord instellen.

Inloggen op MijnBSL voor BSL Totaal of BSL Academy lukt niet, wat moet ik doen?

Heeft u de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt? U dient het e-mailadres te gebruiken dat u bij het aanvragen van uw abonnement aan ons heeft doorgegeven. Weet u niet meer welk e-mailadres dit is, neemt u dan contact met ons op.

Onze technische helpdesk staat u graag te woord via e-mail onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 3735.

Heeft u — naast Mijn BSL — ook een account voor een van de producten van BSL Extra’s, Studiecloud of voor de BSL Shop? Mogen wij u dan vragen eerst te controleren of u de juiste combinatie van e-mailadres en wachtwoord gebruikt binnen de omgeving waarop u probeert in te loggen?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Gebruikt u dan altijd de link ‘Wachtwoord vergeten’ die altijd onder het betreffende inlogscherm is opgenomen. Voor uw BSL Totaal of BSL Academy abonnement op MijnBSL is dat deze link. U ontvangt vervolgens een e-mailbericht. Uw nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat u de activatielink in deze mail heeft aangeklikt.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen voor MijnBSL?

Volg de volgende stappen om uw huidige wachtwoord voor uw abonnement op op MijnBSL aan te passen.

  • Login op https://mijn.bsl.nl/
  • Klik op ‘mijn profiel’
  • Klik op het potloodje achter ‘mijn wachtwoord’.

Nu kunt u het wachtwoord aanpassen. Na het klikken op ‘opslaan’ ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u het nieuwe wachtwoord kunt activeren. Uw nieuwe wachtwoord wordt pas actief nadat u de activatielink in deze mail heeft aangeklikt.

Ik ben wel ingelogd, maar zie niets in Mijn Bibliotheek. Wat moet ik doen?

U lost dit probleem op door eerst uit te loggen (rechtsboven) en daarna opnieuw in te loggen.

Abonnement

Hoe werkt mijn BSL Totaal of BSL Academy abonnement?

In dit filmpje leggen wij uit hoe een BSL Totaal of BSL Academy abonnement werkt.

Hoe kan ik informatie zoeken binnen BSL Totaal of BSL Academy?

Op de pagina Tips en trucs voor MijnBSL leggen wij uit hoe u eenvoudig in uw bibliotheek of in een boek of tijdschrift zoekt. Ook vertellen we er meer over het gebruik van filters.

Hoe kan ik zien welke tijdschriften in mijn BSL Totaal of BSL Academy abonnement zitten?

U vindt deze in ‘Mijn Bibliotheek’. Hoe u kunt zoeken in je bibliotheek leggen we uit op de pagina Tips en trucs voor MijnBSL.

Hoe kan ik een tijdschrift lezen in mijn BSL Totaal of BSL Academy abonnement?

Hoe u dat doet, leggen we op de pagina Lees gemakkelijk een tijdschrift in uw abonnement uit .

Hoe kan ik aantekeningen en notities maken op BSL Totaal of BSL Academy?

Met behulp van Evernote kunt u op Mijn BSL annotaties toevoegen en arceren. Hoe dit werkt leggen we uit op de pagina Aantekeningen maken.

Hoe maak ik bladwijzers of favorieten op BSL Totaal of BSL Academy?

Bekijk op de pagina Tips en trucs voor MijnBSL hoe dit werkt.

Kan ik met mijn smartphone en/of iPad / tablet gebruik maken van een abonnement op BSL Totaal of BSL Academy?

Ja. u kunt uw abonnement op elk scherm, op elk moment en op elke plek gebruiken. Bekijk op de pagina Tips en trucs voor MijnBSL hoe u een snelkoppeling naar MijnBSL op uw smartphone of tablet installeert.

Is er ook een MijnBSL app beschikbaar?

Mijn BSL is een responsive website dus eenvoudig te lezen op uw tablet of smartphone. Het is wel mogelijk om een snelkoppeling te maken naar ‘Mijn Bibliotheek’ zodat uw al uw tijdschriften, vakinformatie en online nascholing binnen handbereik heeft.  Installeren is simpel. Bekijk op de pagina Tips en trucs voor MijnBSL hoe u een snelkoppeling naar MijnBSL op uw smartphone of tablet installeert.

Waarom kan ik de video’s en/of audiofragmenten niet afspelen?

Heeft u Javascript wel aan staan? Dit kunt u op de volgende wijze inschakelen en controleren:

• Internet Explorer: ga naar Extra, dan naar Internetopties, klik Beveiliging aan, klik op Aangepast niveau en kies bij Uitvoeren van scripts > Actief uitvoeren van scripts voor Inschakelen.

• Firefox: ga naar Extra, dan naar Internetopties, klik Inhoud aan en vink Javascript inschakelen aan.

Werkt het nog niet? Controleer dan of u de nieuwste versie heeft van Adobe Flash Player en download deze indien nodig.

Indien u nog steeds problemen ondervindt, sluit dan uw browser af en start opnieuw op.

Blijft u problemen ondervinden, neemt u dan contact met ons op onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 37 35.

Waarom hapert de video die ik bekijk?

Het is mogelijk dat de internetverbinding te traag is om de video in één keer goed af te spelen. In dat geval dient u de video even te laten laden voordat u op Play klikt.

Kan ik een toets nog een keer maken?

U krijgt drie kansen om een toets te maken. U ziet in beeld hoeveel kansen u nog over hebt.

Accreditatiepunten

Hoeveel accreditatiepunten kan ik verdienen?

Wanneer u bent ingelogd op uw BSL Totaal abonnement op MijnBSL vindt u in uw Bibliotheek achter elke learning het aantal accreditatiepunten.

Worden mijn accreditatiepunten voor de e-learning in mij BSL Totaal abonnement bijgeschreven in kwaliteitsregisters als ABAN, GAIA, ProCERT of KRT?

Ja, wanneer u de juiste gegevens aan ons heeft verstrekt, verwerken wij eens per maand (in de maand na het afronden van de e-learning) de behaalde accreditatiepunten zoals vermeld bij de e-learning in GAIA, in het KRT of bij ProCERT. Dat kan echter alleen wanneer wij in het bezit zijn van de juiste gegevens. Die gegevens verschillen per accrediterende instantie. Voorbeelden zijn het BIG-registratienummer, het lidmaatschapsnummer van een vereniging of een privéadres. De eerste keer dat u een e-learning start vragen wij u altijd eerst om een formulier in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig om uw accreditatiepunten te kunnen verwerken en om een certificaat te genereren.

StudieCloud

Scratchcode

Wat is een studieboek met scratchcode?

Een boek met scratchcode biedt je de mogelijkheid om in te loggen op StudieCloud en online te toetsen of je de leerstof in grote lijnen beheerst, geeft je samenvattingen van elk hoofdstuk uit het boek, geeft verdieping van de stof en maakt het mogelijk notities bij de paragrafen toe te voegen.

De scratchcode in het boek is beschadigd / verkeerd gekrast of niet goed leesbaar. Waar kan ik een nieuwe scratchcode aanvragen?

Neem via e-mail contact op met de klantenservice en vermeld de titel van het boek en het ISBN. Mail naar studiecloud@bsl.nl.

Ik heb een tweedehandsboek gekocht, hoe kom ik aan een scratchcode voor StudieCloud?

Een scratchcode ontvang je bij aankoop van een nieuw printboek. Bij aankoop van een tweedehands exemplaar verstrekken wij geen nieuwe scratchcode.

Kan ik ook toegang krijgen tot StudieCloud zonder het studieboek met een scratchcode?

Nee, dat is niet mogelijk. Het gebruik van StudieCloud is gekoppeld aan de aanschaf van een boek met het StudieCloud-logo.

Aanmelden en inloggen

Hoe krijg ik toegang tot StudieCloud?

Voer de scratchcode van het aangekochte StudieCloud-boek in. Vul daarna het aanmeldformulier in en verzend dit. Als antwoord ontvang je een e-mail. Volg de instructie in de e-mail en je kunt gebruikmaken van de faciliteiten van StudieCloud.

Waarom moet ik me aanmelden?

Aanmelden is noodzakelijk om toegang te krijgen tot de extra, online mogelijkheden bij het boek.

Waar kan ik inloggen op StudieCloud?

In StudieCloud staat de digitale versie van het boek waarin deeplinks zijn aangebracht die toegang geven tot verdieping van de stof of verwijzen naar extra lesstof. De scratchcode in het printboek geeft u online toegang tot het boek op StudieCloud. Heeft u een StudieCloud-boek? Vul dan de scratchcode in op de StudieCloud-website.

Mijn StudieCloud wachtwoord werkt niet, hoe vraag ik een nieuwe aan?

Gebruikt u hiervoor de pagina op StudieCloud: Nieuw wachtwoord aanvragen.

Waarom word ik tijdens mijn sessie uitgelogd op de website?

Je bent waarschijnlijk op meerdere plekken tegelijk in gaan loggen. Je kunt slechts op één device tegelijk inloggen op StudieCloud.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Vul je e-mailadres in bij de optie ‘Wachtwoord vergeten?’ op de website www.studiecloud.nl. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een nieuw wachtwoord.

Kan ik mijn wachtwoord aanpassen?

Op de website www.studiecloud.nl kun je bij ‘Mijn gegevens wijzigen’ zelf je wachtwoord aanpassen.

Ik heb problemen met inloggen of registreren voor StudieCloud. Wat moet ik doen?

Vul het volgende formulier in wanneer het niet lukt om in te loggen of te registreren voor Studiecloud. De technische helpdesk zal uw account nakijken en contact met u opnemen. Let op! de code kan slechts één keer, door één gebruiker geactiveerd worden.

Gebruik

In mijn printboek staat een andere druk vermeld dan op StudieCloud, wat is het verschil?

Aan deze druk is alleen de online omgeving StudieCloud toegevoegd. Inhoudelijk is het boek niet gewijzigd, het boek heeft alleen een nieuw ISBN en druk. Deze boeken zijn omgestickerd.

Kunnen er meerdere boeken in mijn StudieCloud?

Ja, als je meerdere boeken met het StudieCloud-logo nodig hebt tijdens je studie, dan kun je die naast elkaar raadplegen op StudieCloud.

Hulp nodig of heb je een andere vraag?

Bel 030 638 3736 (maandag tot vrijdag van 9.00tot 17.00 uur) of e-mail naar studiecloud@bsl.nl.

BSL Extra’s

Ik heb (nog) geen toegang tot de website. Hoe krijg ik toegang?

U dient hiervoor in het bezit te zijn van het boek. In het boek is een unieke activeringscode aanwezig. Met deze code kunt u een eenmalig een inlogaccount aanmaken, waarmee u direct toegang tot de website hebt. Heeft u het boek nog niet uw bezit, bestel het boek direct via deze website.

De activeringscode werkt niet.

Wanneer uw activeringscode niet werkt, neem dan contact op met de helpdesk via 030 638 37 35.

Ik heb mijn boek tweedehands gekocht. De activeringscode is al in gebruik, wat nu?

De code kan slechts één keer geactiveerd worden. U heeft helaas geen toegang tot deze website.

Ik kan me niet registreren/inloggen.

Neem contact op met de technische helpdesk via het volgende formulier. Vermeld hierbij altijd uw activeringscode (die vindt u voorin het boek). Is de code niet goed leesbaar? Stuur dan een foto mee (jpg, png, pdf). De technische helpdesk zal uw account nakijken en contact met u opnemen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Ga naar Mijn gegevens, pas uw gegevens aan en klik op ‘opslaan’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op wachtwoord vergeten en geef vervolgens het e-mailadres op waarmee u inlogt. U ontvangt direct een e-mail met nieuwe gegevens, waarmee u opnieuw kunt inloggen. U kunt vervolgens uw wachtwoord aanpassen. Ontvangt u geen email? Neem dan contact op met onze technische helpdesk. Klik hiernaast op ‘Neem direct contact op’.

Hoe kan ik een boek toevoegen aan mijn bestaande account? (u heeft al eerder een boek geregistreerd met een activeringscode)

Heeft u zich eerder al geregistreerd voor een boek met online toegang via extras.bsl.nl? Ga dan naar de site van het boek dat u wilt toevoegen. De url hiervan staat in uw boek. Nu kunt u inloggen met uw bestaande e-mailadres en wachtwoord, waarna u gevraagd wordt de activeringscode die voorin uw boek staat in te voeren. Ga naar de homepage van de website en klik de link aan bij het blok “Boek toevoegen aan uw account?”.

Weet u de url niet (meer)? Raadpleegt u dit online overzicht van titels binnen extras.bsl.nl.

Ik krijg de melding dat er al iemand anders op dit account is ingelogd. Hoe kan dat?

Indien u toegang tot meerdere sites bij boeken heeft, is het mogelijk dat u de melding krijgt dat er iemand anders op uw account is ingelogd. Om dit te voorkomen, logt u uit wanneer u klaar bent op de site van boek 1 en logt u daarna in op de site van boek 2.
Wanneer u van de website weg navigeert zonder uit te loggen, wordt uw account op de server voor een periode van 20 minuten gelockt. Wanneer u voor een periode van minimaal 25 minuten geen inlogpogingen meer doet, is uw account weer vrijgegeven en kunt u opnieuw inloggen.

Kan ik op twee verschillende boeken tegelijk inloggen?

Nee, dit kan niet. Ieder boek heeft een eigen website. U moet hier apart op inloggen. Ga naar de website van het boek dat u wilt bekijken, bijvoorbeeld: fd.extras.bsl.nl. Log hier in. Log uit wanneer u het boek af wilt sluiten. Dit uitloggen is belangrijk. Ga naar de website van het volgende boek, bijvoorbeeld dvak.extras.bsl.nl. Hier logt u weer in met dezelfde inloggegevens. Vergeet niet uit te loggen als u naar een ander boek wilt.

Ik kan de video’s niet bekijken, hoe kan dit?

Probeer het in een andere browser. NB: Met een Firefox browser is minimaal versie 10.0.45 nodig van Flash om de video’s te kunnen bekijken.

Waarom hapert de video die ik bekijk?

Het is mogelijk dat uw internetverbinding te traag is om de video in één keer goed af te spelen. In dat geval dient u de video even te laten laden, voordat u op play klikt.

Skills Online

Waar kan ik terecht met vragen over Skills Online?

U vindt meestgestelde vragen en contactinformatie op deze pagina op de website van Skills Online.

SpringerLink

Heeft u hulp nodig bij een van onderstaande problemen?

· Vragen over uw Journal of E-book licentie voor SpringerLink

· Toegangsproblemen voor uw SpringerLink journal of E-book pakket

· Vragen over uw SpringerLink-factuur

· Updaten van de IP-address range

Neemt u dan contact op met support@bsl.nl, tel 030 638 37 00.

Hoe kan ik Marc records implementeren in mijn online catalogus?

Hoe u dit doet, leest u op de pagina MARC records for Springer eBooks & Springer Protocols.

Hoe kan ik gebruikersstatistieken downloaden?

The administrator binnen uw  organisatie of instelling heeft de mogelijkheid om SpringerLink usage statistics te downloaden. Op de pagina Getting Started with Springer eProducts vindt u diverse handleidingen (user guides) die u helpen om SpringerLink succesvol te implementeren binnen uw bibliotheek.

MedischeBanenBank

Waar kan ik een vraag over MedischeBanenBank.nl stellen?

Voor al uw vragen over Medische Banenbank kunt u kijken op de contactpagina van de website.

PraktijkInfo

Waar kan ik een vraag over Praktijkinfo stellen?

Voor al uw vragen over BSL Praktijkinfo kunt u contact opnemen met onze klantenservice via e-mail: praktijkinfo@bsl.nl of telefonisch op werkdagen van 8.30 tot 17.00 op nummer 030 638 37 35.

TestWeb

Waar vind ik meer informatie vinden over TestWeb?

U vindt een uitgebreide lijst van vragen en antwoorden op de Vraag en Antwoord pagina van TestWeb.

E-books

Kan ik een E-book retourneren?

Nee, E-books en andere digitale producten zijn uitgesloten van recht van retour.

Hoe kan ik een E-book downloaden?

Direct nadat u het E-book in de BSL-shop besteld heeft, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging met een download-link.

Als u een account in de BSL-shop heeft en u heeft dat account gebruikt om het E-book te bestellen, dan is de download-link tevens beschikbaar opde pagina E-books’ in ‘Mijn account’.

Vervolgens is de link nog twee jaar lang beschikbaar om het E-book opnieuw te downloaden, voor het geval u het bestand bijvoorbeeld kwijtgeraakt bent.

Er zijn meerdere ‘formats’ (bestandstypen) voor E-books. Hoe u uw nieuw gekochte E-book moet downloaden en lezen, verschilt per format.

E-books in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging

Om E-books in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging te kunnen lezen, dient er geschikte E-book-reader-software op uw systeem geïnstalleerd te zijn. Er zijn verschillende programma’s beschikbaar, waaronder:

  • Adobe Digital Editions (http://www.adobe.com/nl/products/digital-editions/download.html): dit programma kunt u tevens gebruiken voor E-books die met Adobe DRM beveiligd zijn.
  • Calibre (http://calibre-E-book.com/)
  • FBReader (http://fbreader.org/)

Stappenplan om een E-book in EPUB-formaat met watermerk-beveiliging te lezen:

  • Klik de download-link van het E-book dat u in de BSL-shop gekocht heeft.
  • Er wordt nu een bestand met de uitgang ‘.epub’ gedownload. Sla dit bestand ergens op uw computer op.
  • Open het opgeslagen E-book in uw favoriete E-book-reader.

E-books in EPUB- of PDF-formaat met Adobe DRM-beveiliging

Om E-books met Adobe DRM-beveiliging te kunnen openen, dient u in de eerste plaats over een Adobe ID te beschikken. Heeft u die nog niet, ga dan naar de AdobeID-pagina om er een aan te maken.

Adobe DRM-beveiligde E-books worden aan uw account gekoppeld. Heeft u eenmaal gebruik gemaakt van de download-link, dan is het niet meer mogelijk om het E-book te downloaden op een andere computer.

Na downloaden kunt u het E-book op maximaal vijf andere apparaten overzetten. Het is alleen mogelijk om apparaten aan te sluiten die met hetzelfde Adobe ID geautoriseerd zijn.

Direct Contact

Hoe kan ik de technische helpdesk bereiken?

U kunt onze technische helpdesk bereiken via onlineklantenservice@bsl.nl of telefonisch (op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur) via 030 638 37 35.

Liever direct contact?

030-638 3736 (ma–vr 7.30–18.00 uur)