Betalen

Betaalmethodes

Kopen op factuur

Kan ik op factuur kopen?

Alleen bij bestellingen van abonnementen of bij zakelijke bestellingen is het mogelijk om achteraf te betalen. U ontvangt de factuur dan apart van de zending. De factuur is afkomstig van Springer Media B.V. Wij verzoeken u om het factuurnummer en klantnummer te vermelden bij uw betaling. Deze gegevens vindt u op de factuur.

iDEAL

Kan ik met iDEAL betalen?

Het is mogelijk om in de BSL webshop met iDeal te betalen. U rekent de aankoop meteen af en betaalt veilig in uw vertrouwde online betaalomgeving.

Ik heb een vraag over mijn iDEAL-betaling

Als u een vraag heeft over een iDEAL-betaling in onze webshop, neemt u dan via dit formulier contact met ons op. Vul dit formulier in en vermeld het bestelnummer en/of de Payment ID invullen van de iDEAL-betaling. Deze vindt u op de orderbevestiging die u in uw mail hebt gehad.

Creditcard

Kan ik met mijn creditcard betalen?

Voor bestellingen in de BSL Webshop ondersteunen wij betalingen via Visa of Mastercard. Uw betaalgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Wij zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een veilige en correcte afhandeling.

Mogelijk vraagt de creditcardorganisatie om een 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.

Ik heb een vraag over een creditcard betaling

Als u een vraag heeft over een creditcardbetaling in onze webshop, neemt u dan via dit formulier contact met ons op. Vul dit formulier in en vermeld het bestelnummer en/of de Payment ID van de creditcardbetaling. Deze vindt u op de orderbevestiging die u in uw mail heb gehad.

Automatische incasso

Is het mogelijk om het abonnementsgeld via automatische incasso af te laten schrijven?

Op het moment dat u bij ons een abonnement heeft op bijvoorbeeld een tijdschrift of een online product, kunt u ervoor kiezen om ons te machtigen het abonnementsgeld via automatische incasso van uw rekening af te schrijven. Dit kan alleen voor rekeningen in Nederland, België en Duitsland.
U ontvangt daarna uiteraard altijd nog een factuur van ons met daarop de datum waarop het geld automatisch is geïncasseerd.

Indien u meerdere abonnementen heeft, dient u voor elk abonnement een aparte incassomachtiging af te geven.
U kunt uw toestemming voor automatische incasso aan ons doorgeven via dit formulier. Let op: dit kan niet meer voor de factuur die u al van ons hebt ontvangen, maar wel voor de eerstvolgende factuur.

Hoe kan ik een machtiging afgeven voor een automatische incasso van mijn abonnementsgeld?

U kunt uw toestemming voor automatische incasso aan ons doorgeven via dit formulier. Let op: dit kan niet meer voor de factuur die u al van ons hebt ontvangen, maar wel voor de eerstvolgende factuur.

Ik heb een vraag over een automatische incasso

Als u een vraag heeft over een automatische incasso, neemt u dan via dit formulier contact met ons op. Wij hebben dan het klantnummer of factuurnummer nodig. Deze nummers vindt u op de factuur.

Ik wil mijn automatische incasso stopzetten

Wanneer u een abonnement stopzet wordt ook de bijbehorende automatische incasso automatisch stopgezet. U hoeft dan geen actie te ondernemen. Wanneer u de automatische incasso van uw abonnementsgeld wenst om te zetten naar betaling via factuur dan kunt u dit via dit formulier aan ons doorgeven. Wij hebben hierbij het abonneenummer (57-nummer) of klantnummer nodig.

Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen voor een automatische incasso

Wanneer u de automatische incasso van uw abonnementsgeld wenst om te zetten naar een ander bankrekeningnummer, dan kunt u dit via dit formulier aan ons doorgeven. Wij hebben het abonneenummer (57-nummer) of klantnummer nodig.

Kortingscodes

BSL.nl kortingscode

Hoe kan ik een kortingscode (waardebon) inwisselen?

Bent u in het bezit van een waardebon met recht op korting in de BSL Shop? Dan kunt u deze als volgt in de BSL Shop toepassen:

  • Plaats het artikel dat u wilt bestellen in de winkelwagen
  • Vul de kortingscode in, in het desbetreffende veld van de winkelwagenpagina
  • Klik op ‘activeer’
  • De korting wordt direct in mindering gebracht op het bedrag van uw winkelwagen.

Let op! Een kortingscode kan niet in combinatie met een studentenkorting gebruik worden. Ook is het niet mogelijk om meerdere codes voor één bestelling te gebruiken. Heeft u een vraag over het gebruik van een kortingscode in de BSL Shop, vult u dan dit formulier in.

Kan ik de studentenkorting en een kortingscode combineren?

Een kortingscode kan niet in combinatie met een studentenkorting gebruikt worden. U kunt in dat geval het beste kiezen voor de kortingssoort die u de meeste korting biedt.

Facturen en financiële details

Betalen factuur

Wat is jullie bankrekeningnummer?

De financiële administratie voor Bohn Stafleu van Loghum wordt uitgevoerd door Springer Media B.V., dat onderdeel is van het internationale bedrijf Springer Nature. De bankgegevens van Springer Media B.V. zijn:

Deutsche Bank AG, Berlin
Unter den Linden 13-15
10117 Berlin
Germany

IBAN: DE76 1007 0000 0034 8565 00
BIC: DEUTDEBB
Account Holder: Springer Media B.V.

Aangezien dit een buitenlands bankrekeningnummer is, moet u bij het overmaken kiezen voor ‘buitenlandbetalingen’. Als uw rekening niet geschikt is om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen, dan kunt u ook het onderstaande Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken.

Deutsche Bank AG, Amsterdam
De Entree 99 – 197
1101 HE Amsterdam

IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50
BIC: DEUTNL2A
Op naam van: Springer Media B.V.

Op de factuur staat zowel een Duits als een Nederlands bankrekeningnummer. Hoe zit dat?

Ja, dat klopt. De financiële administratie voor Bohn Stafleu van Loghum wordt uitgevoerd door Springer Media B.V., dat onderdeel is van het internationale bedrijf Springer Nature, dat is gevestigd in Duitsland en bankiert bij Deutsche Bank AG, Berlin. Als uw rekening niet geschikt is om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen, dan kunt u ook ons Nederlandse bankrekeningnummer gebruiken. IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50. Op naam van: Springer Media B.V.

Waarom hebben jullie een buitenlands rekeningnummer?

De financiële administratie voor Bohn Stafleu van Loghum wordt uitgevoerd door Springer Media B.V.. Dit bedrijf is onderdeel van het internationale bedrijf Springer Nature, dat is gevestigd in Duitsland en bankiert bij Deutsche Bank AG, Berlin.

Hoe kan ik de factuur betalen naar een Duits bankrekeningnummer via mijn bank?

De financiële administratie voor Bohn Stafleu van Loghum wordt uitgevoerd door Springer Media B.V., onderdeel van het internationale bedrijf Springer Nature. De bankgegevens van Springer Media B.V. zijn:

Deutsche Bank AG, Berlin
Unter den Linden 13-15
10117 Berlin
Germany

IBAN: DE76 1007 0000 0034 8565 00
BIC: DEUTDEBB
Account Holder: Springer Media B.V.

Wij verzoeken u om het factuurnummer en klantnummer te vermelden bij uw betaling. Deze gegevens vindt u op de factuur.

Aangezien dit een buitenlands bankrekeningnummer is, moet u bij het overmaken kiezen voor ‘buitenlandbetalingen’. Hieronder vindt u links naar de informatie van uw bank over hoe u kunt overmaken naar een buitenlands rekeningnummer. Vaak kan dit eenvoudig in uw online betaalomgeving. Soms (ABN AMRO) moet u daar eerst buitenlandbetalingen activeren. Betalingen naar SEPA-landen als Duitsland zijn bij alle banken gratis.

Hulppagina’s voor het instellen van buitenlandbetalingen bij uw bank (particulieren rekeningen):

NB. Neem voor problemen met buitenlandbetalingen vanaf een zakelijke rekening contact op met uw bank.

Klanten die problemen ervaren bij het overschrijven van het factuurbedrag naar het buitenland kunnen gebruik maken van een alternatief Nederlands rekeningnummer.

Deutsche Bank AG, Amsterdam
IBAN: NL62 DEUT 0265 2400 50.
Op naam van: Springer Media B.V.

Opvragen factuur

Ik ben mijn factuur kwijt, hoe kan ik een kopie opvragen?

Heeft u een herinnering ontvangen en bent u de originele factuur kwijt? U kunt een kopie van uw factuur opvragen via dit formulier. U heeft hiervoor het factuurnummer en klantnummer nodig. Die vindt u op de aanmaning. Gaat het over meer dan 3 facturen in één keer, stuurt u dan een e-mail.

Factuur wijzigen

Ik heb een algemene vraag over mijn factuur

Heeft u een vraag over uw factuur? Neemt u dan alstublieft contact met ons op via dit formulier. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden hebben wij het factuurnummer en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u op uw factuur.

Ik wil het factuuradres laten aanpassen

Zodra uw bestelling is verzonden, kunnen we de gegevens als het factuuradres of kostenplaatsnummer op de factuur niet meer kosteloos aanpassen.

Mocht u dit toch willen, dan moeten wij hiervoor € 10,00 administratiekosten in rekening brengen. Neemt u dan alstublieft contact met ons op via dit formulier. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden hebben wij het factuurnummer en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u op uw factuur.

Het inkoopnummer/kostenplaatsnummer ontbreekt op de factuur

Op uw factuur vermelden wij altijd alle gegevens die u via het bestelformulier heeft doorgegeven. Zodra uw bestelling is verzonden, kunnen we de gegevens als het factuuradres of inkoopnummer/kostenplaatsnummer op de factuur niet meer kosteloos aanpassen.

Mocht u dit toch willen, dan moeten wij hiervoor € 10,00 administratiekosten in rekening brengen. Neemt u alstublieft contact met ons op via dit formulier. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden hebben wij het factuurnummer en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u op uw factuur.

Het inkoopnummer/kostenplaatsnummer op de factuur klopt niet (meer)

Op uw factuur vermelden wij altijd alle gegevens die u via het bestelformulier heeft doorgegeven. Zodra uw bestelling is verzonden, kunnen we de gegevens als het factuuradres of inkoopnummer/kostenplaatsnummer op de factuur niet meer kosteloos aanpassen. Wij brengen hiervoor € 10,00 administratiekosten in rekening.

Bij lopende abonnementen kunnen wij na facturering het inkoopnummer/ kostenplaatsnummer niet meer aanpassen. Wel kunnen wij voor de periode erna een nieuw kostenplaatsnummer opnemen. Wilt u het nummer aanpassen, zorg dan dat u dit tenminste twee maanden voor de abonnementsverlenging aan ons doorgeeft. Neemt u alstublieft contact met ons op via dit formulier. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden hebben wij het factuurnummer en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u op uw factuur.

Ik heb een foutieve factuur ontvangen

Wanneer u een factuur ontvangt waar een fout op staat, dan zullen wij dit gaan onderzoeken en de fout voor u herstellen. Neemt u dan alstublieft contact met ons op via dit formulier. Om uw vraag goed te kunnen beantwoorden hebben wij het factuurnummer en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u op uw factuur.

Ik heb een factuur ontvangen, maar ik heb het product nooit ontvangen

Klopt het afleveradres dat u bij het plaatsen van de bestelling heeft opgegeven en hebben de buren het boek/tijdschrift/pakket niet ontvangen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op. We helpen u graag verder. Ons nummer is 030–6383736.

Betalingsherinnering en incasso

Betalingsherinnering

Waarom ontvang ik een betalingsherinnering?

Als we geen betaling hebben ontvangen voor (een deel van) uw bestelling of abonnement, helpen we u daaraan te herinneren. Vier weken nadat u de factuur hebt ontvangen, versturen wij de eerste betalingsherinnering per e-mail of per post.

Een eventuele tweede betalingsherinnering sturen we u acht weken na ontvangst van de eerste factuur per post. Als u vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Onterechte betalingsherinnering

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald

Als u uw factuur minder dan vijf werkdagen geleden betaald heeft, heeft de verwerking van de betaling waarschijnlijk gekruist met de betalingsherinnering. Het is dan niet nodig om de herinnering te betalen. We verwerken de betaling dan automatisch binnen vijf werkdagen.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb het product geretourneerd

Wanneer u de bestelling heeft teruggestuurd en u heeft toch een betalingsherinnering ontvangen, dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan en vragen we u contact met ons op te nemen. U kunt ons bellen (030 – 6383736) of dit formulier invullen.

Ik heb een brief ontvangen van Plaggemars Incasso

Wanneer wij uw betaling van een factuur na het verzenden van onze betalingsherinneringen nog steeds niet hebben ontvangen, dragen wij de invordering over aan Plaggemars Incasso te Baarn.

Vanaf dat moment hebben wij geen zicht meer op het invorderingsproces en kunnen wij uw vragen hierover niet meer rechtstreeks beantwoorden.

Wilt u derhalve reageren n.a.v. een door ons incassobureau gezonden aanmaning, klik dan op Plaggemars Incasso en u kunt direct uw vraag stellen of opmerking plaatsen, waarna een van haar medewerkers u z.s.m. van een inhoudelijke reactie zal voorzien.

Let op! Vermeld bij uw reactie of betaling altijd het dossiernummer van Plaggemars Incasso of het BSL klantnummer.

Plaggemars Incasso
Postbus 201
3740 AE Baarn

Liever direct contact?

030-638 3736 (ma–vr 7.30–18.00 uur)