Bestelling en levering

Bestelling

Hoe kan ik een product bestellen?

U kunt de meeste van onze producten bestellen via de BSL Shop. Daar kunt u online afrekenen voor uw product. Voor zakelijke bestellingen kunt u ook op factuur kopen. Abonnementen kunt u daar op factuur of via automatische incasso aanschaffen.

Daarnaast kunt u vaak op beurzen en congressen producten bestellen via een bestelformulier.

Voor cursussen en congressen kunt u zich aanmelden via de aanmeldlink in de mailing of op de website van het event. U betaalt voor het event op factuur.

Kan ik een titel die nog moet verschijnen, reserveren?

Uitgaven die binnenkort verschijnen of in herdruk zijn, kunnen online in de BSL Shop worden besteld. U plaatst het te reserveren product in uw winkelwagen en rekent af. Uw betaling is het bewijs van reservering. Zodra het product leverbaar is krijgt u het toegestuurd.

Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Zodra uw bestelling is geplaatst, kunt u die zelf niet meer wijzigen. U kunt dan het beste even telefonisch contact met ons opnemen zodat we direct kunnen kijken wat er mogelijk is.

Kan ik ergens de status van mijn bestelling inzien?

Momenteel is het nog niet mogelijk om online de status van uw bestelling te volgen. Vragen over uw bestelling beantwoorden wij graag voor u. U kunt ze via dit formulier aan ons stellen.

Wat moet ik doen om studentenkorting te krijgen in de BSL Shop?

HBO en WO studenten hebben recht op 5% studentenkorting in de BSL Shop. Deze korting is alleen van toepassing bij aankoop van 2 of meer verschillende, voorgeschreven Nederlandse studieboeken HBO en WO. Studentenkorting is niet toepasbaar in combinatie met een couponkorting.
· Leg de bestelling in de winkelwagen
· Voer de persoonsgebonden IB-groep correspondentienummer in, in het desbetreffende veld van de winkelwagenpagina
· Klik op ‘activeer’
De korting wordt direct in mindering gebracht op het bedrag van uw winkelwagen.

Ik heb een vraag over een bestelling in de webshop

Wanneer u een vraag heeft over een bestelling op www.bsl.nl vult u dan dit formulier in.

Moet ik een BSL Shop account hebben om een bestelling op www.bsl.nl te plaatsen?

Nee het is niet nodig om een Shop account aan te maken. U kunt ook afrekenen zonder een account aan te maken.

Levertijden

Welke levertijden hanteert BSL voor producten die via de BSL Shop worden gekocht?

Bij alle producten in de BSL Shop staat een indicatieve bezorgtijd aangegeven. Voor bezorging binnen Nederland bedraagt deze levertijd gewoonlijk 2 tot 4 werkdagen en bij sommige titels 5 – 10 werkdagen. Voor overige landen (incl. België) bedraagt de bezorgtermijn 5 tot 10 werkdagen.

Het kan voorkomen dat een boek tijdelijk niet leverbaar is (omdat het wordt bijgedrukt bijvoorbeeld). De levertijd kan dan oplopen. U ontvangt daar helaas nu nog geen automatisch bericht van. Wij werken eraan om dit op korte termijn op te lossen. Heeft u vragen over de levertermijn? Neemt u dan contact met ons op via dit formulier. Wij kijken het graag voor u na.

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Bij alle producten in de BSL Shop staat een indicatieve bezorgtijd aangegeven. Voor bezorging binnen Nederland bedraagt deze levertijd gewoonlijk 2 tot 4 werkdagen en bij sommige titels 5 – 10 werkdagen. Voor overige landen bedraagt de bezorgtermijn 5 tot 10 werkdagen.

Het kan voorkomen dat een boek tijdelijk niet leverbaar is (omdat het wordt bijgedrukt bijvoorbeeld). De levertijd kan dan oplopen. U ontvangt daarvan helaas nu nog geen automatisch bericht. Wij werken eraan om dit op korte termijn op te lossen. Heeft u vragen over de levertermijn? Neemt u dan contact met ons op via dit formulier. Wij kijken het graag voor u na.

Op welk moment ontvang ik het eerste nummer binnen mijn tijdschriftabonnement?

Nadat u een abonnement op een tijdschrift heeft besteld, krijgt u het eerstvolgende nummer toegestuurd dat binnen uw abonnementsperiode verschijnt.

Bezorging

Wie bezorgt de artikelen?

De bestellingen worden bezorgd door PostNL. De Schlichting Test (complete set) wordt geleverd door een koerier.

Krijg ik bericht dat mijn bestelling wordt verzonden en wanneer deze wordt geleverd?

Op dit moment bieden wij deze service helaas nog niet. De levertijd van een bestelling via de BSL Shop bedraagt 2 tot 4 werkdagen.

Het boek is beschadigd. Hoe kan ik een klacht indienen?

U kunt contact met ons opnemen via dit formulier om te melden dat het boek beschadigd is.

Verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Boeken die besteld worden in de BSL Shop worden gratis bezorgd in Nederland en in België. Tijdschriften (abonnement) worden gratis bezorgd in Nederland. Wanneer u een bestelling (via post, antwoordkaart of e-mail) plaatst buiten de BSL Shop om dan worden er verzendkosten berekend op basis van gewicht van het pakket en het land waar de zending geleverd moet worden.

Wat zijn de verzendkosten naar adressen buiten Nederland?

Boeken die besteld worden in de BSL Shop worden gratis bezorgd in Nederland en in België. Wanneer u een bestelling plaatst voor bezorging op een adres buiten Nederland, worden de verzendkosten berekend op basis van gewicht van het pakket en het land waar de zending geleverd moet worden.

Worden er voor tijdschriften verzendkosten in rekening gebracht?

Bij abonnementen op tijdschriften berekenen wij geen verzendkosten binnen Nederland. Voor bezorging van uw tijdschrift abonnement buiten Nederland brengen wij wel verzendkosten in rekening. Deze zijn als volgt.
· Tot 12 nummers, binnen de EU € 7,50 exclusief BTW per jaar.
· Vanaf 12 nummers, binnen de EU € 15,00 exclusief BTW per jaar.
· Bezorging buiten de EU € 20,00 exclusief BTW per jaar.

Retourneren

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

U kunt de overeenkomst ongedaan maken binnen een termijn van 14 dagen na de totstandkoming en de artikelen aan Bohn Stafleu van Loghum te retourneren. Deze termijn gaat in op het moment dat alle artikelen uit dezelfde bestelling geleverd zijn. Retourzendingen binnen Nederland kunnen gratis geretourneerd worden door gebruik te maken van ons antwoordnummer. Voor klanten uit België of uit andere landen is het niet mogelijk om producten gratis te retourneren. De kosten van de retouren zijn dan voor eigen rekening. U kunt producten op drie manieren retourneren:

1. U kunt bij ons aangeven dat u gebruik maakt van het herroepingsrecht door het Herroepingsformulier in te vullen. U stuurt het product in de originele, onbeschadigde verpakking met het ingevulde formulier aan ons terug.

2. U kunt het herroepingsformulier ook inscannen en via mail als bijlage versturen naar het volgende adres: orders@bsl.nl. Vergeet u dan niet ook het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking aan ons te retourneren.

3. U stuurt het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking aan ons retour samen met alleen de originele pakbon. Stuur het artikel retour naar:

Vanuit Nederland:
Bohn Stafleu van Loghum / retouren
Antwoordnummer 2769
3970 WJ Houten

Vanuit het buitenland:
Bohn Stafleu van Loghum / retouren
Postbus 340, 3990 GC Houten

Wanneer u uw aankoop heeft herroepen, dan zullen wij het aankoopbedrag aan u terug betalen, mits u dit al bij bestelling aan ons heeft betaald. E-books en andere digitale producten zijn uitgesloten van recht van retour.

Waar kan ik het herroepingsformulier vinden?

U kunt bij ons aangeven dat u gebruik maakt van het herroepingsrecht door het Herroepingsformulier te printen,  in te vullen en samen met het betreffende artikel aan ons te retourneren in de originele, onbeschadigde verpakking.

Het  bestelde product is beschadigd, kan ik een nieuwe krijgen?

Wanneer blijkt dat het artikel dat u heeft besteld tijdens de verzending is  beschadigd, mag u deze – met opgaaf van reden – binnen 14 werkdagen retourneren, mits het artikel niet is gebruikt en in de originele verpakking wordt teruggestuurd, inclusief de originele pakbon. Indien de retourzending gegrond is, zullen wij u zo spoedig mogelijk een identiek en vervangend artikel toesturen. U hoeft niet te betalen voor de bezorgkosten voor het ruilen van het beschadigde artikel.

Vul op de (achterzijde van) de pakbon de reden van retour in en stuur het artikel in de originele, onbeschadigde verpakking naar:

Bohn Stafleu van Loghum / retouren
Antwoordnummer 2769
3970 WJ Houten

Kan ik een E-book retourneren?

Het is niet mogelijk om een E-book te retourneren. E-books en andere digitale producten zijn uitgesloten van recht van retour.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van een product?

Retourzendingen binnen Nederland kunnen gratis geretourneerd worden door gebruik te maken van ons antwoordnummer. Voor klanten uit België of uit andere landen is het niet mogelijk om producten gratis te retourneren. De kosten van de retouren zijn dan voor eigen rekening. U kunt de koopovereenkomst ongedaan maken binnen een termijn van 14 dagen na de totstandkoming en de artikelen aan Bohn Stafleu van Loghum terugsturen. Hoe u dit doet leest u hierboven in de eerste vraag onder Retourneren.

Leveringsvoorwaarden

Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden?

Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn de Algemene Voorwaarden van Springer Media B.V. van toepassing.

Liever direct contact?

030-638 3736 (ma-vr 08.30-17.00 uur)