Abonnementen

Abonneren

Hoe kan ik een (tijdschrift)abonnement afsluiten?

Wanneer u een abonnement wilt afsluiten of een van onze uitgaven dan ontvangen wij uw aanvraag graag via de BSL Shop. Ook kunt u een abonnement afsluiten door een antwoordkaart in te vullen die u via de post of op een congres of vakbeurs van ons heeft ontvangen. Het is niet mogelijk om een abonnement telefonisch af te sluiten. Wij willen graag een schriftelijk bewijs dat u het abonnement wenst te ontvangen.

Welke abonnementsvormen zijn er?

Bohn Stafleu van Loghum werkt met 6 verschillende abonnementsvormen die we kunnen onderverdelen naar niet/wel automatische verlenging.

Niet automatisch verlengd
– Proefabonnement: een tijdelijk abonnement dat niet automatisch wordt verlengd.
– Kennismakingsabonnement BSL Totaal: Een proefabonnement met een selectie van de titels uit een BSL Totaal abonnement. Dit abonnement wordt niet automatisch verlengd. U krijgt een aanbod voor een volledig abonnement op de BSL Totaal titel van uw keuze.

Wel automatisch verlengd (er geldt een opzegtermijn van 2 maanden)
– Introductieabonnement tijdschrifttitel: U krijgt met flinke korting een aantal nummers van een tijdschrift en daarna wordt het abonnement verlengd met een jaar voor de volledige abonnementsprijs (tenzij anders vermeld).
– Studentenabonnement: enkel voor studenten na opgave van het studentennummer.
– Zakelijk abonnement: een meeleesabonnement op naam van een bedrijf.
– Individueel abonnement voor beroepsbeoefenaren (ook wel particulier abonnement genoemd): een persoonlijk abonnement waarbij de factuur op naam van een privépersoon en -adres staat.

Hoe lang loopt mijn abonnement?

Abonnementen op tijdschriften (inclusief online only) en online uitgaven worden aangegaan voor minimaal één jaar, en worden zonder opzegging stilzwijgend verlengd met een jaar. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Uitzonderingen zijn het Proefabonnement en het Kennismakingsabonnement: een tijdelijk abonnement dat niet automatisch wordt verlengd. Van boekenseries, en losbladige uitgaven is de looptijd één jaar.

Wat zijn de voorwaarden voor het aangaan van een abonnement?

Bij het afsluiten van een abonnement gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

Abonnementen op tijdschriften, nieuwsbrieven, boekenseries, losbladige- en online uitgaven worden aangegaan voor minimaal één jaar en dienen schriftelijk en met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden te worden opgezegd. Zonder opzegging wordt een abonnement steeds stilzwijgend verlengd met 12 maanden. U kunt op uw factuur zien wat uw abonnementsperiode is.  Heeft u de factuur niet meer, dan kunt u via dit formulier uw abonnementsperiode bij ons opvragen.

Opzeggen

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Uw opzegging ontvangen we graag schriftelijk, tenminste 2 maanden voor het einde van de abonnementsperiode. Gebruikt u daarvoor dit formulier: Abonnement beëindigen. Wij kunnen opzeggingen niet telefonisch aannemen.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?

Een abonnement dient in overeenstemming met onze Algemene voorwaarden tenminste 2 maanden voor het einde van de abonnementsperiode te worden stopgezet. Als vakblad hanteren wij de opzegregels uit het verbintenissenrecht. We gaan er vanuit dat u het abonnement uit hoofde van uw beroep hebt afgesloten. Hierdoor wordt het abonnement steeds automatisch verlengd met een jaar. Wilt u opzeggen? Dan ontvangen wij uw opzegging graag schriftelijk, tenminste 2 maanden voor het einde van uw abonnementsperiode. Opzeggen kan schriftelijk via het volgende formulier: Abonnement beëindigen. Als opzegdatum geldt de datum waarop uw opzegging door ons is ontvangen. Als de opzegtermijn is verstreken wordt het abonnement met een jaar verlengd.

Krijg ik een bevestiging als ik mijn abonnement heb opgezegd?

Zodra uw opzegging is verwerkt krijgt u binnen 5-7 werkdagen per post een bevestiging van uw opzegging. In deze bevestiging kunt u lezen per wanneer wij uw abonnement hebben beëindigd. Als u opzegt ná het verstrijken van de opzegtermijn, wordt uw abonnement aan het einde van de volgende abonnementsperiode gestopt.

Proefabonnement

Moet ik een proefabonnement of kennismakingsabonnement zelf opzeggen?

Voor proef- en kennismakingsabonnementen is geen aanvullende schriftelijke opzegging vereist: ze eindigen na de proefperiode automatisch. Bij alle andere abonnementsvormen moet u wel zelf tenminste twee maanden voor het einde van de looptijd opzeggen.

Nieuwsbrieven

Welke soorten digitale nieuwsbrieven heeft Bohn Stafleu van Loghum voor mij?

Wij bieden nieuwsbrieven voor diverse doel- en beroepsgroepen in zorg en welzijn. U vindt al onze nieuwsbrieven op een rij op deze overzichtspagina nieuwsbrieven.

Hoe kan ik me uitschrijven voor een digitale nieuwsbrief?

U vindt onderaan de e-mail met uw nieuwsbrief een afmeldlink. Daarmee kunt u zich snel en eenvoudig uitschrijven.

Hoe kan ik me aanmelden voor een van de nieuwsbrieven voor beroepsgroepen in zorg en welzijn?

U kunt zich aanmelden voor één van onze nieuwsbrieven op deze overzichtspagina nieuwsbrieven.

Ik wil de nieuwsbrief op een ander e-mailadres blijven ontvangen. Hoe regel ik dat?

U meldt zich voor het oude e-mailadres af via de afmeldlink onderaan de e-mail met de nieuwsbrief. Vervolgens gaat u naar de overzichtspagina nieuwsbrieven en meldt u zich met het nieuwe e-mailadres aan voor de nieuwsbrief van uw keuze.

Bezorgklacht tijdschrift abonnement

Ik heb mijn tijdschrift niet ontvangen, wat moet ik doen?

Heeft u een abonnement op een tijdschrift, maar de laatst verschenen editie niet ontvangen? Dan kunt u het klachtenformulier.
invullen. U krijgt de niet ontvangen editie dan binnen 5 werkdagen thuisbezorgd. Wanneer u een eerdere (oudere) editie van het tijdschrift niet ontvangen heeft dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 030-638 3736 (ma – vrij 08.30-17.00).

Liever direct contact?

030-638 3736 (ma–vr 7.30–18.00 uur)